SPACEMAKER FENG SHUI & ORGANIZING

De Feniks

27-07

De mystieke feniks komt in verschillende culturen terug als spiritueel symbool. Transformatie, onsterfelijkheid en wedergeboorte representeren de feniks. In de Feng Shui staat de feniks voor 1 van de symbolische beschermdieren die zich rond het huis bevind. 

 

Er zijn vier beschermdieren: de witte tijger uit het westen, de zwarte schildpad uit het noorden, de groene draak uit het oosten en dus de rode feniks uit het zuiden. 

Voor het feng shui-gebruik kan je een sculptuur van het dier of een schilderij / illustratie of één van de bijbehorende kleuren kiezen. De beste manier om één van de dieren als een Feng Shui symbool te plaatsen, is om het in de thuisstad van de Bagua te plaatsen. De Bagua is een soort landkaart van je huis. 

 

Het maakt niet uit welke feng shui symbolen je kiest voor je huis, zorg ervoor dat de energie echt het idee van geluk en harmonie vertegenwoordigt. Kies geen feng shui-remedie omdat je dat werd opgedragen; kies het omdat je het echt leuk vindt en het bij je thuis wilt hebben.

 

Je bent wat je gelooft

20-07

Een zelfgevoel of overtuiging ontstaat in de loop van je leven door de ervaringen die je meemaakt, de omgeving waarin je opgroeit en de mensen waar je mee opgroeit. Als deze ervaringen negatief zijn geweest, omdat je bijvoorbeeld bent gepest of vaak bent buitengesloten, ontwikkel je hiermee vaak een negatief of laag zelfbeeld. Door hier bewust van te zijn, kan je je gedrag monitoren en is het makkelijker om de negatieve gedachten te herkennen en te accepteren, zodat je hier makkelijker mee om kan gaan. 


In een boek wat ik graag las kwam hetzelfde naar voren. Het boek heette “the secret”. Waar in benoemd staat hoe je eigen realiteit te creëren en hoe kansen te zien en om te gaan met tegenslagen in het leven. Nou moet ik zeggen dat dit boek mij aardig sprookjesachtig en hoog-in-de-boom overkwam, maar toch wel erg mijn aandacht trok. 

 

Ik had dit namelijk zelf al ondervonden. 

Later las ik een ander boek genaamd “de creatie spiraal”. 

De creatiespiraal is een kringloopmodel dat de 12 stappen van wens tot werkelijkheid beschrijft. Zodra er een wens is vervuld en het hele proces is doorlopen, ontstaat er vanzelf een nieuwe wens en begint alles weer opnieuw. We hebben immers voortdurend wensen, verlangens en intenties. 

De man zonder spullen. 

13-07

De man zonder spullen.

 

Zonder spullen is leeg, spullen zijn leeg, leeg van emotie.

De emotie is in ons, in de mens vinden wij verbondenheid.

De verbondenheid met ons gevoel en onze gedachten.

Die ons terugbrengen naar momenten van weleer. 

 Voor fysieke verbondenheid zoeken we naar spullen, 

Zodat we makkelijker terug kunnen gaan naar dit moment.

Het moment wat zo gekoesterd wordt, in ons hart en in onze ziel. 

 

Maar spullen zijn leeg. Wij maken ze vol. Met onze emoties en gedachten. Met positieve en negatieve.

Zo wordt je bagage iedere keer zwaarder om mee te nemen.

 

Zwaarder om te dragen en om te verplaatsen.

Waardoor het zwaar is om jezelf te verplaatsen, in die ruimte van lege spullen die vol zijn van emotie. De man is graag zonder zwaarte. Zonder spullen, zodat hij zich makkelijk kan verplaatsen en genoeg ruimte heeft voor zijn gedachten en emoties.


Iedereen kan opruimen!

06-07

Alleen niet iedereen weet hoe. Dit heeft vaak te maken met de opvoeding die iemand heeft gehad of misschien de onwil, omdat opruimen vaak een negatieve lading heeft.

Wat is er nou zo leuk aan opruimen ?!
Ik ben al blij als ik een keer op m’n kont zit!

Ik kan me voorstellen dat je dat misschien denkt of soms voelt. Maak je geen zorgen! Daar is niets mis met die gedachte. Je ruimt wel op, maar de bende is er zo weer en je weet vaak niet waar je moet beginnen.

Doormiddel van simpele methoden in kleine stapjes die ik je kan leren, kan je meemaken hoe fijn het is als je niet meer heel veel in 1 keer hoeft op te ruimen.
Elke dag kleine stapjes nemen in het proces zorgt dat dit een gewenning wordt. Uit onderzoek is gebleken dat het gemiddeld 66 dagen duurt voordat je handelingen een gewoonte worden. Het heeft dus geen zin om na de tweede keer de handdoek in de ring te gooien.
Je kan het écht wel?!

Wat is geluk?

29-06

Is dat wat er in commercials te zien is? Is dat iets wat je kan kopen? Is het een gevoel wat je hebt? Misschien is dit allemaal wel iets wat ons gelukkig kan maken.

Geluk is een emotie die opgewekt wordt als je een commercial ziet met iets waar jij blij van wordt. Bijvoorbeeld twee mensen die geluk uiten naar elkaar of een product wat je al heel graag, heel lang had willen hebben.

Geluk wordt veroorzaakt als je iets koopt of iets hebt. Geld, en dan bedoel ik een plotseling significante verhoging ervan, geeft je hooguit een snelle, kortstondige en oppervlakkige vlaag van geluk, of een tijdelijke verzachting van pijn of verdriet.

Geluk is een gevoel wat je hebt als je een situatie eerder hebt meegemaakt en in deze situatie een positieve ervaring of emotie had. Onderzoek wijst uit dat actieve/sociale bezigheden meer geluk veroorzaken dan passieve activiteiten zoals tv-kijken.

Wat is voor jou het ultieme geluk?

opruimen coach

Consumptiemaatschappij

22-06

Het begint langzamerhand een scheldwoord te worden.
Tegenwoordig kan een groot gedeelte van de mensheid kopen wat los en vast zit. Wat ze maar willen. Zonder er goed overna te denken, omdat ze volgend jaar toch weer een vervanger kopen.

weet je nog? vroeger... 
Toen je zakgeld kreeg en je eerste baantje had?
Dat je al had bedacht wat je van dat geld zal kopen voordat je het had ontvangen?

Het creëren van snelle resultaten.
Snel resultaat is iets wat je allemaal graag willen. Het liefst zonder er veel moeite of geduld voor over te hebben. Met je zakgeld en eerste salaris kan je snelle resultaten behalen. Je kunt binnen 1 maand al een barbiepop sparen die je al een lange tijd wilde kopen. In het grote mensen leven ligt het anders. Je kunt niet binnen 1 maand een huis sparen en afbetalen. Uiteraard kan je wel iedere week nieuwe kleding of accessoires kopen.

Zonder doelen en in het wilde weg leuke dingen kopen om je gelukshormoon te beproeven. Ik zie dit veel mij heen. MAAR?! Zijn deze spullen eigenlijk wel nodig? Hebben ze een functie?
Nee?! Niet echt. Maar wat boeit het als ik het toch wel kan betalen...

Als ik dit soort opmerkingen hoor, dan heb ik echt het gevoel dat ik op een andere planeet leef. De planeet genaamd bedachtzaam.
Als je kijkt naar het lange termijn is het snelle geluk vaak ongeluk.
Je drukt je leefomgeving vol met spullen die je "misschien wel" leuk vind. Daarbij is het grote geluk, de spullen die je echt belangrijk vind, niet of minder zichtbaar. Zo zonde voor al die mooie spullen die echte (emotionele) waarde met zich meebrengen. Die zie je veel minder goed tussen alle massa. Én daarbij houd je in veel gevallen veel meer geld over als je wat bedachtzamer koopt.

opruimen coach